Nyt fra formanden

Kære medlemmer,

Undskyld vi ”roder” på banen, men det er heldigvis helt bevidst og nøje planlagt, da vi efter en vellykket Etape 1-2022, og med ændringer på 7 huller, aktiverer Etape 2, hvor 5 huller på for-9 (hul 2,4,5,6&8) står for tur. Ud over det store arbejde, som bliver udført af banearkitekten, vore dygtige greenkeepere, og i år sågar med ”special guest” Simon (tidligere ansat) og Chris Haspells kone som hjælpere, så kræver opgaven en god forberedelse & detaljeret koordinering (også ift. vejret), hvilket har været i de bedste hænder hos baneudvalg & Hans Erik. Virkelig en flot og effektiv indsat hvor vi igen forventer at få mere arbejde udført på hurtigere tid end forventet og budgetteret, som også var tilfældet ved Etape 1.

Der har heldigvis været stor interesse blandt medlemmer & gæster for, at besøge og se de nye tiltag på banen, men hvis man ikke har haft tid/mulighed for at besøge banen, så vil der i den kommende tid være mulighed for at følge udviklingen på bl.a. hjemmesiden under nyheder, sociale- & trykte medier – god fornøjelse og satser på i alle kan vil nyde resultatet.

Alle er bekendt med de vejrmæssige udfordringer vi har set igennem sæsonen, som igen er mere ekstrem end tidligere, og det har undervejs betydet helt eller delvis lukning af udvalgte huller, men heldigvis har vi nogle fine alternative greens og en bane, som er rated så man undervejs har kunnet blive reguleret på spillede runder. Det er ikke kun KLG, som har haft udfordringer, og flere baner omkring os har lidt samme skæbne med ustabile forhold i højsæsonen. Dog er det ikke alle som har været ramt lige hårdt og på samme tidspunkter, og her har vores medlemstilbud A11, E20 m.fl. været gode muligheder for mange af vore medlemmer, men også den anden vej for vores samarbejdsklubber som flittigt har besøgt KLG, så gensidigheden er intakt og virker.

Vi arbejder hos os på flere fronter i forhold til sikring af en spilbar 18-hullers golfbane i fremtiden, såvel med dræn på de udsatte steder, hvor det kan klare jobbet, men også større potentielle projekter omkring åerne på banen, som kræver en væsentlig større og langsigtet indsats, samt ikke mindst investeringer. Her er vi i dialog med Kommune, myndigheder og andre relevante partnere løbende.

Det er som omtalt i min seneste hilsen ikke kun banen, hvor vi arbejder med planer. Det gælder også for Maskin-/Klub-hus & Udenomsarealerne, og vi forsøgte os i august måned med en invitation til et Medlemsinformations-&Dialogmøde, hvor interessen desværre var meget begrænset, men vi forsøger os igen senere og håber mange af jer vil deltage aktivt, så de planer og ideer vi udarbejder i bestyrelsen kan blive verificeret af jer medlemmer.

Efter et års pause pga. energikrisen i 2023, hvor vi måtte finde mulige besparelser, så har vi igen her i 2024 tilmeldt os Golfspilleren i Centrum, der er et forum som giver os mulighed for at få løbende feedback og holdninger fra gæster og ikke mindst jer medlemmer. Det har resulteret i nogle rapporter, som vi gerne deler med jer medlemmer, og som ligger på hjemmesiden under dette link (gæsteundersøgelse finder i ved at scrolle ned på side 1 og vælge side 2 i bunden):

Vi vil i bestyrelsen fortsætte og gøre vort bedste for at opretholde tilfredshed, samt fokusere på forbedringspunkterne. Mange tak for jeres deltagelse, hvor svarprocenten lå på 35 i Medlems- & 28 for Gæsteundersøgelsen, hvilket er flot.

Der er trods alle udfordringer også spillet en masse golf på vores dejlige anlæg i løbet af sommeren, og ud over vores 3 monumenter (Sydjysk Open, Company Day & Klubmesterskaber), så har turneringsudvalget afholdt velbesøgte matcher, og heriblandt en udsolgt Pink Cup, hvor der igen blev samlet ind til et godt formål og ny rekord med over kr. 100.000,00. Men her i året med Olympiske Lege i Paris, så har der også være plads til et nyt tiltag i KLG, da der tidligere på året blev afviklet Paragolf turnering og med en helt suveræn vinder i A-Rækken, som blev vundet i imponerende 8 slag under par, og måske en Dansk rekord – i hvert fald tæt på ifølge DGU. Det har igen givet klubben positiv omtale i medierne – læs mere på: https://www.epaper.dk/vadehavets/brammingposten/2024/bramming-posten-20240529/ (se side 16 nederst & https://ugeavisenesbjerg.e-pages.pub/titles/ugeavisenesbjerg/7987/publications/681/pages/72

Fortsat god golfsæson

Hans A. Sørensen