Odense og Furesø satte sig på DM i golf for seniorer

Golfspillere fra hele landet blev budt på vestjysk blæsevejr, da Dansk Golf Union over 3 dage afviklede DM i golf for seniorer og veteraner hos Kaj Lykke Golfklub i Bramming.

Der var seniorherrer fra både værtsklubben samt naboklubberne Breinholtgård og Esbjerg Golfklub med i opløbet, men det var Odense og Furesø Golfklub, der satte sig på guld og sølv hos henholdsvis herrer og damer ved weekendens danske mesterskaber.
Dansk Golf Union havde forlagt årets mesterskaber til Kaj Lykke Golfklub i Bramming, og feltet blev halveret ved cuttet efter fredagens og lørdagens runder, så kun de allerbedste var klar til start søndag morgen.

Vejret var med blæst og regn så regn så vestjysk, som det kunne blive, og den nykårede danske mester for seniorherrer, Hans Peter Jacobsen, Odense, lagde under medaljeoverrækkelsen heller ikke skjul på, at både banen og vejrforholdene havde givet både ham og de øvrige spillere store udfordringer. Han gik som DM’s bedste spiller sammenlagt 10 slag over par i de 3 runder.
Hos damerne blev Else Kalstad, Furesø, kåret som dansk seniormester med 13 slag over par, mens veteranguldet gik til henholdsvis Iris Christoffersen, Maribo Sø Golfklub, med 26 slag over par og Ivan Dueholm, Hjortspring Golfklub, med 18 slag over par.
Bedste sydjyske spiller blev Lars Jørgensen fra Kaj Lykke Golfklub på en 5. plads og med Niels Pedersen, Breinholtgård Golfklub, og Lars Juhl, Esbjerg Golfklub, lige efter sig.